حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی- کاشان

حلقه ارتباطی سرداران و 1700 شهید شهرستان کاشان

حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی- کاشان

حلقه ارتباطی سرداران و 1700 شهید شهرستان کاشان

حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی- کاشان

دستور کار قطعى نظام جمهورى اسلامى، دنبال کردن الگوى پیشرفت ایرانى - اسلامى است.
ما پیشرفت را به شکلى که غرب دنبال کرد و پیش رفت، نمیخواهیم؛ پیشرفت غربى هیچ جاذبه‌اى براى انسان آگاهِ امروز ندارد.

بیانات در دیدار اساتید دانشگاهها
15 مردادماه 1392

حجت الاسلام والمسلمین علی کشوری در بیان مساله الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی گفت: مسئله الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی همان مساله انقلاب اسلامی است. انقلاب اسلامی برای چه به وجود آمد؟ هر جوابی که شما به این سوال دادید، همین جواب را هم می‌توانید راجع به مساله الگوی پیشرفت اسلامی بدهید. در واقع مساله الگوی پیشرفت اسلامی، همان مساله انقلاب اسلامی است البته به تفصیل. وقتی تازه می‌خواستیم انقلاب کنیم، لازم نبوده که به تفصیل راجع به انقلاب بحث کنیم؛ ولی امروز باید به صورت تفصیلی راجع به اهداف انقلاب و روش تحقق آنها بحث کنیم. بحث تفصیلی در مورد انقلاب و اهدافش می شود: مساله الگوی پیشرفت اسلامی!



وی ادامه داد: برای رسیدن به الگوی پیشرفت، باید یک دور انقلاب را بازخوانی کنیم و ببینیم به دنبال چیست. می‌پرسیم چرا انقلاب کردیم؟ ما انقلاب کردیم که هویت اسلامی و شاخصه‌هایش را -که عدالت یکی از شاخصه‌های هویت اسلامی است- محقق کنیم. انقلاب انجام دادیم تا نهاد خانواده را تقویت و احیا کنیم؛ چون جامعه اسلامی بدون نهاد خانواده فرض ندارد. انقلاب کردیم که زیر بار ظلم نرویم. حالا همین جواب‌ها را در مسأله الگوی پیشرفت اسلامی به صورت تفصیلی بحث می‌کنیم.

البته فقط مسأله عدالت مطرح نیست. در الگوی پیشرفت اسلامی شعارهای اصلی واساسی انقلاب استخراج و بعد شیوه رسیدن به این شعارها مشخص می‌شود. جمع‌بندی انقلاب این است که ما نمی‌توانیم آرمان‌های انقلاب را با روش‌های غربی محقق کنیم. در واقع باطن این حرف این است که چون آرمانهای انقلاب، آرمانهای اسلامی است، برای رسیدن به آن روش اسلامی لازم است. در یک کلام الگوی پیشرفت اسلامی، روش تحقق اهداف اسلامی را بحث می‌کند.

ایشان ادامه داد: در نقشه راه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت 81 موضوع و شاخص های هویت اسلامی وجود دارد که مهمترین آن عدالت و بنیان خانواده است.

با توجه به اینکه در دین اسلام نظام خانواده از اهمیت فراوانی برخودار است، نظام خانواده را یکی از عوامل مهم پیشرفت جامعه دانست و افزود: در اسلام خانواده محیط رفق و همدلی است، خانواده جایی است که انسان در آن به آرامش می رسد بنابراین جامعه ای که محیط رفق و محبتش عمیق تر باشد، پیشرفته تر است و بر عکس اگر محیط رفق جامعه و خانواده کم عمق باشد، فساد و جرم و جنایت در آن جامعه بیشتر است و در نتیجه باعث افزایش بیماری های جسمی و روحی و در نهایت باعث پسرفت جامعه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین با اشاره به جهان غرب و دستاوردهای علمی آنان افزود: جهان غرب و آمریکا با تمام پیشرفتهایی که در زمینه های علم و صنعت داشته اند اما به دلیل اینکه از نظر ایمان و معنویت هیچگونه رشدی نداشته اند باعث پسرفت این جوامع شده است. وی داشتن آرامش و نظام خانوادگی مستحکم را از عوامل مهم پیشرفت یک جامعه دانست.

در ادامه ایشان از اساتید حاضر در جلسه خواستند با تشکیل کارگروه الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت و برگزاری کلاسها و کارگاههای آموزشی به در حوزه های مختلف سلامت، امنیت، خانواده به این امر مهم که از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری می باشد کمک کنند.

جلسه با پرسش و پاسخ اساتید حاضر در جلسه پایان یافت.

گفتنی است این جلسه در تاریخ دوشنبه 29/7/92 و به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه برگزار گردید.

منبع خبر:

پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها

موافقین ۷ مخالفین ۰ ۹۲/۰۸/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی